محل تبلیغات شما

سئو و بهینه سازی سایت مسئله مهمی است که به موازات طراحی سایت باید انجام شود. بعضی متخصصان معتقدند که برای افزایش رتبه‌ی سایت در گوگل باید الگوریتم‌های گوگل را مورد توجه قرار دهند. شاید جالب باشد اگر بدانید معیارهای گوگل برای رتبه بندی سایت شما دقیقا بر مبنای رضایت کاربران به روزرسانی شده است و در این مورد هیچ تفاوتی میان کاربران عادی یا وب مسترهای حرفه ای قائل نشده است. همین ویژگی باعث شده که گوگل یک الگوریتم ماشینی بی روح نباشد و اصطلاحا دارای خلق و خوی انسانی باشد. برای همسو شدن با استراتژی‌های این موتور جستجوی هوشمند لازم است تا نسبت به سئو و بهینه‌سازی محتوا شناخت کافی داشته باشید.

مهارت‌های لازم برای سئو و بهینه‌سازی محتوا

1- داشتن یک استراتژی مشخص برای تولید محتوا است.

قطعا داشتن یک طرح و نقشه ی مناسب شما را در یافتن راه‌حل‌هایی برای بهینه‌سازی محتوا یاری خواهد کرد. وقتی برنامه و هدف مشخصی از پیش برای خود تعیین کنید در میان انبوه اطلاعاتی که به سمت شما سرازیر می شود، سردرگم نخواهید شد. ازآن جایی که با هیچ ابزاری نمی‌شود بطور قطع در مورد کیفیت محتوا نظر داد، وجود استراتژی محتوا به شما این قابلیت را خواهد داد که در مسیر درست گام بردارید و تصمیمات لازم را در مواقع وم برای کسب و کارتان بگیرید.

روشهای سئو و بهینه‌سازی محتوا

2- شناخت وضعیت کنونی کارتان است.

برای آنکه بتوانید مسیر دلخواه خود را طی کنید باید جایگاه فعلی خود را بشناسید. برای این منظور فایل‌هایی را تهیه کنید و در آن‌ها روند کار شرکت، میزان درآمد، خواسته‌های مشتریان خود  و همچنین کانال‌های ارتباطی‌تان را با آن‌ها ارزیابی نمایید.

3- کلمات کلیدی مخصوص کسب و کارتان را بیابید.

در این مرحله نیازها و تقاضاهای اصلی بازار کار خود را شناسایی کنید. بر این اساس کلمات کلیدی را طراحی کرده و در تعیین استراتژی سایت خود از آن‌ها بهره ببرید. مشتری‌های شما نیز این لغات را جستجو می کنند و داشتن کلمات کلیدی مناسب می تواند ایشان را به سمت شما هدایت کند. شما باید برای موفقیت در زمینه بهینه‌سازی محتوا مهارت‌های سئو را بیاموزید.

4- عملکرد رقبای خود را تحلیل نمایید.

سایت و سایر شبکه‌های اجتماعی رقبای برتر خود را بررسی کنید و ت های کاری آن ها را مورد مطالعه قرار دهید. همچنین پیشنهاد می‌شود نحوه‌ی مدیریت و استراتژی‌های خود را با ایشان مقایسه کنید. این کار شما را در نزدیک شدن به استاندارها یاری می دهد. با بهبود ت‌های کاری خود می‌توانید از اکثر رقبای داخلی در زمینه  سئو و بهینه‌سازی محتوا سبقت بگیرید.

5- درخواست‌های آینده‌ی مشتری خود را بشناسید.

شاید کمی عجیب به نظر برسد که در ذهنتان تعدادی کاراکتر خیالی تشکیل دهید و آن‌ها را مشتریان آینده ی خود تصور کنید. این مهم با شناختن مشتریان فعلی و همچنین نیازهای آنها شناسایی می‌شود. اگر در زمان حال، موارد استفاده و خواسته‌های کاربران خود را به شایستگی تشخیص دهید، قطعا پیش‌بینی خوبی از بازار کار در آینده خواهید داشت و به همین سادگی می‌توانید از سایرین پیشی بگیرید.

6- اطلاعات مشتریان خود را طبقه‌بندی کنید.

تا اینجا سخت‌ترین و حساس‌ترین مراحل را پشت سر گذاشته اید. در این قسمت از کار، باید تحلیل گر خوبی باشید. بدانید تمام مشتری‌هایی که دارید وما به محصول یا خدمات شما آگاهی کامل ندارند. پس از اطلاعاتی که عمومی‌تر هستند نیز استفاده کنید. پس از آن نیاز به ارائه‌ی مزیتی از حرفه‌تان دارید که محرک مخاطبتان باشد و او را ترغیب کند. در ادامه توضیحات مفصل و درعین حال غیر تخصصی ای از سایر محصولات و خدمات مشابه خود بدهید. و در گام بعدی این مهم را هدفمندتر و تخصصی‌تر نمایید. این فرآیند به اشتیاق کاربر، جهت خرید از شما می‌انجامد و شما موفق شده‌اید محصول خود را به زیباترین شکل ممکن عرضه کنید.

آیا کار در همین جا به پیایان رسیده است؟ خیر! یاد بگیرید چطور مشتری ثابت برای خود داشته باشید! برای این منظور یک سری محتوای تخصصی‌تر برای کاربران ثابت خود در نظر بگیرید. ارائه دادن خدماتی از این قبیل، با ایجاد حس ارزش و احترام در مشتری او را در کنار شما نگه خواهد داشت.

سئو و بهینه‌سازی محتوا

7- داشتن یک تقویم محتوا آماده 

برای تیم خود یک تقویم محتوا طراحی کنید. این مرحله از مهم‌ترین قسمت‌های کسب و کار شما است. به این دلیل که بازاریابی تخصص شما را در برمی گیرد و در طی مسیر گسترده‌ی تبلیغات، به شما کمک می‌کند که توجه شما به هدف اصلی معطوف باشد. در این جا چند نرم افزار به شما معرفی می کنیم که شما را در برنامه‌ریزی بهتر یاری می‌دهد. تقویم محتوای گوگل، تقویم محتوای نرم افزار آسانا، و همچنین تقویم محتوای نرم افزار ترلو، از پرکاربردترین آن ها است.

8- تولید محتوا را بصورت حرفه ای و کامل انجام دهید.

کابران از محتوای یکسان خسته می شوند. برای جلوه بخشیدن به کار خود از محتواهای متنوع مثل عکس‌های جذاب و مرتبط، ویدئو، پادکست، و سایر امکاناتی که تاکنون در این زمینه فراهم شده، استفاده کنید. علاوه بر این سعی کنید از آوردن کلمات ثقیل خودداری کنید. موضوع را بطور کامل و به ساده‌ترین شکل ممکن برای مشتریان خود توضیح دهید. قطعا می‌دانید نداشتن غلط املایی و نگارشی در این بین، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

9- با کاربران خود تعامل کنید.

همین اتفاق به ظاهر ساده در پیشرفت شما تاثیر بسیار چشمگیری دارد. مشتری را ترغیب کنید که در مقابل محتوای سایت شما عکس العمل داشته باشد. کلید واژه‌ی منتخبتان را باز کنید و اطلاعات کاربردی و مفید ارائه دهید. در ادامه نظرات ایشان را بپرسید و به شیوه ای مناسب با مشتری هایتان تعامل کنید.

10- برای محتوای خود چرخه‌ی عمر تعریف کنید.

بسیار حائز اهمیت است که آگاه باشید تولید محتوا چالشی همیشگی برای شما محسوب می شود. بنابراین بهتر است هزینه ی سرمایه گذاری بر روی  سئو و بهینه‌سازی محتوا را قبل از انتشار آن در نظر بگیرید. با توجه به نوع محتوا و زمانی که آن را بارگذاری کرده اید، برای پایان عمر محتواهای خود تصمیم مناسبی بگیرید. می‌توانید آن را بازنشر کنید، بازسازی کنید، و یا به باز آفرینی آن بپردازید.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس

سئو و بهینه‌سازی محتوا

بازاریابی محتوا چیست و چه مزایایی دارد؟

طراحی سایت شرکتی در مشهد دارای چه مزایایی است؟

محتوا ,کار ,محتوای ,بهینه‌سازی ,بگیرید ,سایت ,خود را ,را در ,سئو و ,بهینه‌سازی محتوا ,در این

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها